neděle 25. ledna 2015

Máslové sušenky s tvarohovou náplní


Krásný den děvčata :)


Dneska vám chci trochu osladit den, receptem na výborné sušenky.
Mám v poslední době pečící náladu, a jelikož jsem si nedávno koupila nádherné razítko na sušenky ( narazila jsem na něj v obchodě Kik, a hned jsme si ho musela koupit :D), musela jsem ho dnes vyzkoušet. 

Hledala jsem nějaký recept na sušenky, které se moc nezvětší a nenakynou, aby v nich zůstal vidět obtisk razítka. A našla jsem výborný recept, který jsme si upravila podle sebe, a mám úžasné máslové sušenky s výbornou náplní. Takže jestli si chcete také osladit poslední víkendový den, pojďme na to!!




 



Čtěte dále .. 

 



 



Co budete potřebovat?
Vykrajovátko
Razítko (nemusí být)               
šlehač nebo metličku
Plech


Na těsto:
  • 350g polohrubé mouky
  • 150g mletého cukru (já dala normální + třtinový + muscovado cukr – to je cukr který obsahuje hodně melasy, takže je takový "mokrý" a má velmi zajímavou chuť a vuni takže sušenky trochu ozvláštnil, ale samozřejmě dejte cukr, jaký chcete vy)
  • 130g másla
  • 2 vejce
  • ½ sáčku vanilkového cukru (v obchodě si dávejte pozor jaký cukr kupujete, protože vanilinový cukr nemá s vanilkou nic společného, já kupuji bio vanilkový cukr, který prodávají i v kauflandu, a je to vlastně třtinový cukr s opravdovou vanilkou, a je vážně dobrý i když je trochu dražší) 
  • (extrakt z vanilky, citronová kůra …)

 

Na náplň:

  • Vaničku polotučného nebo plnotučného tvaru ( 250g )
  • 100g sušeného mléka
  • Cukr na doslazení dle vaší chuti



 
-Všechny suroviny na těsto vypracujte v hladké těsto, nejlépe rukama na pracovní ploše. Pak těsto zabalte do folie a uložte na chviličku odpočinou do ledničky.
-Mezitím si udělejte náplň do sušenek. Šlehačem začněte šlehat tvaroh a postupně přidávejte sušené mléko a poté cukr dle chuti

-Až bude těsto cca 10min, vychlazené vždy po kouskách vyválejte na tlustší placku a vykrajujte kulatým vykrajovátkem sušenky. A pokud máte razítko tak přichází jeho chvíle :)
-Poradím vám, pracovní plochu si více pomoučte, lépe se vám pak budou vykrojená kolečka brát z pracovní desky, těsto je také dobré válet přes mikrotenový sáček.
A pokud máte razítko tak je také dobré ho namočit do mouky a pak až tisknout do těsta aby se vám těsto nelepilo na razítka.
-Pokud nemáte razítka ani kulaté vykrajovátko tak to vůbec nevadí a udělejte třeba nějaké větší vykrajovátko, které používáte na perníčky a sušenky nemusíte ani plnit krémem a nechat je jen tak. Udělejte si je prostě podle vaší chuti

-Pečte je jen asi tak 10min. na 150°C, ale samozřejmě záleží na vaší troubě mě peče trouba až moc takže já pekla tak na 100°C asi 10min.
Po vychladnutí sušenky naplňte krémem  a nechte odležet.
-Sušenky budou úžasně křupavé jako kupované, ale budou mnohem lepší protože budou dělané s láskou :)


 
Dobrou chuť!!!! :)


+ Nechystám dobroty jen nám, ale také pro ptáčky, hned tu mám veseleji když mi celý den létají na parapet, je to krása :)




Tak mějte nádherný den :) :*


1 komentář:

  1. Dobry den, zrovna jsme dopekly. 3 leta dcerka do sebe nacpala plnou misku susenek s mlekem a rika: "To bylo fakt dobly, mami!" :) Souhlasim a dekuji za recept!

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za milý komentář :-)